Artykuł
Informacja
Gmina Raczki w dniu 15 listopada 2022 roku podpisała umowę o powierzenie grantu na zadanie pn.:,,Poprawa dostępności budynku Urzędu Gminy Raczki dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami” w ramach projektu,,Dostępny samorząd - granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020, Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.
Celem przedsięwzięcia grantowego jest poprawa dostępności budynku Urzędu Gminy Raczki i dostosowanie jego do osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z różnymi niepełnosprawnościami (m.in. słuchu, ruchu, wzroku) poprzez zakup i zamontowanie drzwi wraz z podjazdami oraz odpowiednie oznakowanie informacyjno-komunikacyjne.
W ramach projektu grantowego wykonano usługę doradczą w zakresie dostępności w zakresie wykonania odpowiedniego oznakowania informacyjno-komunikacyjnego w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z różnymi niepełnosprawnościami. Ponadto w ramach zadania dostosowano wejścia do budynku Urzędu Gminy Raczki oraz Urzędu Stanu Cywilnego w Raczkach poprzez montaż drzwi wraz z podjazdami. Zakupiono także plany tyflograficzne z PMMA, poddrukiem i opisem w brajlu, tabliczki z pleksi z brajlem, kolorowym poddrukiem, tabliczki wejściowe na drzwi z brajlem i poddrukiem, pętlę indukcyjną do zastosowań indywidualnych, elektroniczną tablicę z kontrastową grafiką.
Łączna wysokość wydatków przedsięwzięcia grantowego: 99 700,00 zł
Kwota dofinansowania: 93 200,00 zł